Съществуват два варианта за популяризиране на бизнес във Facebook – чрез създаване на личен профил или фирмена страница. Най-вероятно сте по-добре запознати със собствените Facebook профили. Създаването и поддържането на фирмена страница в социалната мрежа е напълно различно.
Персонален Facebook профил
Поддържането на личен профил, гарантира определен кръг от хора, които ще получават информацията, която публикувате. Харесвайки и споделяйки постовете ви, техните приятели също ще научат за продуктите или услугите, които предлагате.
Добро правило е да обновявате веднъж дневно своя профил с линк към продукт от електронния ви магазин. Може да споделяте линкове към полезни статии от блога, промоционални оферти или потребителски ревюта. Друга идея, с която да ангажирате вниманието на вашите Facebook приятели е да зададете въпрос или публикувате проучване.
Преценете честотата на публикуване във вашия профил, ако веднъж дневно е прекалено често за приятелите ви, започнете да публикувате 2-3 пъти седмично. Тествайте, кой вариант е най-оптимален, като проследите колко посещения получавате на своя интернет магазин от Facebook.
Накрая, не забравяйте да поддържате Facebook профила си и като личен такъв – споделяйте интересни връзки, харесвайте постове, публикувайте снимки. Действайте като всеки друг потребител, това не е бизнес страница, а личен профил. Единствената разлика с останалите потребители, е че периодично ще публикувате информация за новия си бизнес.
Вашата бизнес Facebook страница
Facebook страниците са създадени, за да отговарят на бизнес нуждите на фирмите. Поради тази причина подчертахме, че промотирането на електронния магазин през личния профил трябва да е минимално.
При Facebook страницата, само хората, които са я харесали, получават информация за новите постове. Тези хора са дали разрешение да рекламирате пред тях, продуктите, които предлагате. Това е ключов момент за съвременния онлайн маркетинг. Позволението на ограничен кръг от потребители да получават рекламни съобщения от вас, е много по-ефективно от изпращането на спам съобщения да голям брой потребители.
Промотирането на електронния магазин във Facebook страницата се осъществява по същия начин, както през личния профил – с постове и линкове към продукти, PR статии и истории за вашия бизнес. Добра практика е периодично да публикувате и информация, която не е пряко свързана с поръчването на някой от предлаганите от вас продукти. Например тенденции и новини в индустрията, интересни анкети и проучвания. Въпреки, че тези публикации няма да ви донесат пряка печалба, те ще засилят връзката между вашата марка и хората, които са харесали Facebook страницата ви.