Стартирайте успешен блог

Стартирането на успешен блог е най-лесният и изгоден начин да привлечете хиляди нови клиенти. Всичко се свежда до предоставянето на ценно съдържание за вашите читатели. Ако отделите време и креативна енергия в писането на статии за блога, те ще привличат посетители към вашия електронен магазин в продължение на години.

Предимството на статиите в блога са, че веднъж публикувани и индексирани от търсещите машини, те ще увеличат трафика към вашия сайт. Това е едно наистина полезно начинание, за което си заслужава да отделите време.

Създавайте полезно и привличащо внимание съдържание

Много бизнес блогове са пълни със съдържание, което не привлича вниманието. Статии от вида „Парти по случай петия рожден ден на компанията АБВ“ и „Един ден от живота на служителя АБВ“  не са успешни примери за привличаща нови клиенти информация. Въпреки това писането на интересни блог публикации е лесно. Ние ще ви помогнем в създаването на списък от теми, които ще привлекат трафик и нови клиенти.

Кои са най-често срещаните въпроси, от които се интересуват вашите клиенти?

Отговарянето на често срещани въпроси под формата на дълга и описателна публикация е чудесно съдържание за вашия блог. Прегледайте стари имейли и извадете важните и повтарящи се въпроси. Може също така да направите проучване сред настоящите си клиенти.

Напишете статии „Как да“

Най-лесните за писане статии са от типа „Как да“. Обяснете на клиента как да направи нещо, което често е обект на въпроси. Например: „Как да запазим по-дълго живота на нашата батерия за лаптоп“.
Опитайте се  да бъдете онлайн помощник на вашите посетители. Предимството на това начинание е, че те ще изградят доверие към вас и ще се превърнат във верни клиенти.
Използвайте във вашите постове ясни снимки, изображения и диаграми. Ако имате техническата възможност, може да създавате и публикувате видео материали. Не забравяйте, че именно графичните изображения привличат първи вниманието за клиента, затова е важно да им отделите достатъчно време.

Погрижете се вашият блог да е SEO оптимизиран

Вашият електронен магазин, работещ на платформата Radius има вграден блог с базова SEO оптимизация. Освен съдържанието на статията, което попълвате, е препоръчително да въведете информация и в полето Ключови думи и секцията Разширени настройки.
  • Ключови думи: въведете със запетаи ключовите думи, които са важни за статията, която сте написали. Те помагат на търсещите машини да се ориентират за най-важните термини в конкретната публикация.
  • Информацията в секция Разширени настройки (ключовите думи и описанието) се използва от търсещите машини в страницата с резултати от потребителското търсенето. Важно е да напишете описанието, по начин, който ще привлече вниманието на потребителите и ще ги стимулира да посетят сайта.

Честота на публикуване

Писането на статии е нещо, което трябва да се прави редовно. Всъщност колкото по-често пишете, толкова по-високи позиции ще заема вашият електронен магазин в страниците на търсачките. Авторитетността на сайта ви ще се повиши, което ще увеличи трафика към него, съответно и броя продажби.
Най-голямата грешка, която повечето собственици на електронни магазини правят е да напишат няколко статии, след което напълно да преустановят публикуването в блога. Важно е да запазите определено темпо на писане, защото публикациите ще бъдат основен източник на безплатен интернет трафик за вашия онлайн магазин. За съжаление много собственици на онлайн магазини нямат необходимото търпение да изчакат резултатите от положените усилия и преждевременно прекратяват публикуването на постове.
Един начин да решите този проблем е като гледате на блога като ресурс, а не бреме. Ако създавате съдържание, което решава проблеми на клиентите, може да им изпращате линкове към статиите, когато ви отправят въпроси, чиито отговори вече сте дали там.

Популяризиране

Най-добрият начин да популяризирате вашия блог е чрез социалните мрежи. Споделяйте новите постове във вашите Facebook и Google+ страници. Когато пишете полезно съдържание, то ще стимулира последователите ви да го харесват и споделят със свои приятели. По този начин те ще привличат трафик към вашия електронен магазин. Открийте в коя част на деня по-голяма част от последователите ви са онлайн, за да видят със сигурност вашия пост.
Друг полезен трик е да поставите линк към други, тематично свързани статии в блога. По този начин ще задържите вниманието на посетителя по-дълго.
Публикуването на статии в блога е една от маркетинговите стратегии, която привлича най-голям брой посетители. По този начин вие  изграждате авторитет, като помагате на хората със съдържание, което те оценяват. Същевременно ще забележите колко бързо това ще рефлектира в увеличение на поръчките през интернет магазина.