Когато създавате уеб-сайт за електронния си магазин, това, което ви интересува най-много е дали и как да оптимизирате неговата посещаемост. Процесът, чрез който се подобрява видимостта на вашия сайт и допълнителните му страници в търсачките по естествен, „органичен” начин, се нарича SEO (Search Engine Optimization). Като цяло, колкото по-често и по-нагоре в ранг-листата на резултатите се появява един сайт, толкова повече хора го посещават. SEO може да се насочи към различни видове търсене, включително търсене на видео и изображения, локално търсене, академично търсене, търсене на новини и др. Като маркетингов инструмент SEO служи, за да се разбере какво най-много търсят хората и чрез кои търсачки го правят.
Сега, когато знаете, че имате още един инструмент, за да оптимизирате посещаемостта на сайта си, се чудите как може да го използвате. Ето няколко съвета:
1. Разберете каква е вашата аудитория – Трябва да знаете коя е аудиторията ви, за да напишете съдържанието на сайта си на „нейн” език. Това изглежда просто, но не е лесно.
2. Ключови думи и фрази: направете сайта си лесен за употреба – Ключовите думи и фрази са вашите помощници, когато искате да поставите сайта си в определена категория, която от своя страна лесно ще бъде намерена от търсачката. Колкото по-ясни и свързани със съдържанието ви ключови думи имате, толкова по-лесно и бързо ще ви намери търсачката и ще постави сайта ви на по-горно място в листа с резултатите. За съжаление, за момента само Google поддържа български език, така че трябва да имате предвид това, когато пишете ключовите си думи.
3. Правилните думи на правилното място – Вече имате лист с ключови думи. Сега се чудите как и къде да ги поставите. Един съвет – не ги употребявайте безцелно из цялото ви съдържание. Това се нарича Black Hat SEO техника и не се толерира от роботите на търсачките. Black Hat SEO техники са онези техники, чрез които не се спазват правилата на търсачките; неетично се представя съдържанието на сайта с различен визуален или не визуален материал, за да се улови от роботите; невидим текст и други, което като цяло довежда до неприятно преживяване за търсещия.
4. Поставяйте заглавни тагове в SEO – Въпреки, че това не е много популярна техника, то това не я прави по-малко значима. Повечето търсачки индексират съдържанията именно по заглавните тагове, което я прави важен фактор в процеса на класиране.
5. Напишете мета тагове – това също не е особено популярен метод, но всяко нещо има значение.
6. Направете дизайна си лесен за употреба – Неефективният дизайн включва липса на ясна навигация, големи и тежки графики и др. В действителност роботите могат да бъдат блокирани от такива сайтове, плюс посетителите на сайта ще си тръгнат бързо, ако веднага не намерят каквото търсят.
7. Submit-ване на сайта към търсачка – Обикновено се прави с цел по-бързо индексиране. Но това не винаги е задължително, тъй като роботите паяци биха разпознали добре направен сайт и сами. Но пък нищо не ви пречи да го направите-все пак е безплатно.
Източник: Google Webmaster Tools