В днешно време няма човек, който да не си е купувал нещо от интернет, защото е лесно и удобно, и става само с няколко клика на мишката.
За първи път през 1994г. Pizza Hut предлага нов начин за купуване на пица – онлайн, а немската компания Intershop представя първата система за онлайн пазаруване. 1995 е годината, в която е създаден един от най-големите онлайн магазини – Amazon. През 1996г. e създаден eBay.
Освен традиционните неща, които хората си купуват онлайн като техника и дрехи, в интернет може да се закупят и по-странни неща – камък от Луната или да наемете човек, който да ви пази ред вместо вас на опашка.
Ежегодно се правят проучвания и прогнози за развитието на онлайн търговията. Според едно такова проучване на eMarketer, позовавайки се на данни, че през 2013г. продажбите по интернет се нарастнали с 17% (до 1.2 трлн. долара), предсказва, че през 2016 г. в Централна и Източна Европа ще достигнат почти 69 млрд долара.
Всяка минута, хиляди хора натискат бутона „купувам” в различни сайтове и пълнят „пазарските колички”. Интернет магазините работят денонощно и предлагат невероятното удобство да пазаруваш от вкъщи. Тези две предимства са причината, за бързите темпове на развитие на този бизнес.