Бизнесът се нуждае от свежи идеи за реклама всеки ден. Ето още един такъв начин,  който, освен че е достатъчно свеж, но и  работи. Чували ли сте за Pinterest? Това е новото (и вече не толкова) социално торнадо на пазара. По същество е още един начин за комуникация, но де факто е широкоспектърен начин за реклама на вашия бизнес. Разликата с другите социални мрежи? Тук комуникацията върви чрез намирането на изображения и закачването им („pin”-ване) към вашата интерактивна стена (вашият профил). Как работи? Правите профил на бизнеса си и започвате да “pin”- вате снимки, изображения или цитати от вашия сайт. Колкото по-интересни са вашите снимки, толкова повече пъти те биват „re-pin”-вани. Всяка снимка върви с оригиналния си уеб адрес, тоест – това е директен оригинален клик за вас. Има няколко приложения, чрез които можете да следите статистиката за себе си и своите клиенти. Един от тях се нарича „Pinpuff”  или това е инструментът, с който можете да измерите влиянието си в Pinterest. Колкото сте по-влиятелни, толкова повече „re-pin”вания ще имате (нещо като „доверено лице”) и следователно повече хора ще са ваши контакти ( и потенциални клиенти). Ето един трик, който може да използвате, след като имате вече профил в Pinterest и сте публикували доста неща и сте организирали няколко стени. Ако изпишете ето този адрес във вашия браузър http://pinterest.com/source/yoursitename.com/, като на мястото на текста yoursitename.com поставите името на вашия сайт, ще може да видите кой и какво е „re-pin“-нал от вашия сайт и от вашата стена в Pinterest.

В Pinterest също така можете и да „pin“-вате цитати, взети от вашата страница. За целта ви трябва приложението “Pin a Quote”. То ви позволява при отворен сайт, да маркирате избраното и след това да натиснете предварително поставения бутон в лентата с отметките. Този бутон се различава от официалния Pinterst бутон по това, че ви позволява селектирано избиране на текст. Трябва да внимавате с авторекламата като единствено средство за използване на вашия профил. Това, макар да изглежда съблазнително, не е препоръчително, защото може да ви изхвърли от общността на Pinterest. Така се посочва и в кодекса по етикет на сайта: http://pinterest.com/about/etiquette/

Има още няколко приложения, като Pin Reach, Pin Search (Chrome), Pinterest Right click (Firefox)  и т.н, които са интересен начин да добавите нещо по-различно към своята интернет маркетингова стратегия. Те ще ви дадат възможност да привлечете още повече внимание към вашия бизнес. Използвайте ги!