Обикновено, когато за първи път отваряте е-магазин, искате да сте максимално информирани как да направите своя бизнес успешен. Това звучи по-сложно, отколкото в действителност е. Ето няколко стратегии, с които да започнете:
1.Тествайте всичко по няколко пъти, преди да го пуснете в сайта си
Интернет клиентите са непостоянни създания. Ако те погледнат вашия сайт, преди той да е напълно готов, могат да решат, че вие си нямате и представа какво правите и никога да не се върнат. Не слагайте нови страници, нови детайли, нови навигационни системи – общо взето нищо ново – преди да сте го тествали няколко пъти. Тествайте го сами, дайте на колегите да го тестват, дайте го на майка ви, на баща ви. Разбира се, че винаги ще се появи някакъв малък проблем в момента, в който клиентите ви се докоснат до него, но да се надяваме, че тези проблеми ще бъдат рядкост.
2. Завладейте съзнанието
В Интернет няма големи универсални магазини, които да ви помагат да генерирате трафик. Ако искате вашият е-бизнес да бъде успешен, сайта му трябва да стане дестинация, виртуално място, където хората идват по определена причина. Трябва да завладеете съзнанието на вашите клиенти, дайте им причина да се връщат към вашия сайт отново и отново. Използвайте реклама, програми за лоялни клиенти, материали с добавена стойност (например като онлайн списание) и др. Хората обичат безплатните неща, но такива, от които имат полза.
3. Изберете лесно запомнящо се име, което да стане всеизвестно
Всеки бизнес се нуждае от специални грижи в ранните си години и електронните бизнеси не правят изключение (дори е-магазините на 100-годишните компании). Трябва да създадете заинтригуващ сайт, към който хората да се връщат постоянно. Още по-важно е да изградите име, което хората да разпознават. Изберете нещо кратко, лесно запомнящо се, като мелодия. Много хора използват просто имена като „е-shop„, “e-commerce” и т.н. Наскоро даже си спомням, че търсих името на сайт за подаръци, от който бях доволна, но не можех да си спомня нищо, освен че се казваше „gift-нешо си”. Излязоха ми 100 такива магазина – аз се отказах да търся след първите 5. Ето, например как те загубиха един потенциален клиент в мое лице.