FACEBOOK не е само социална мрежа, в която следите приятелите какво правят – той може да бъде много ефективен бизнес инструмент. Това е безплатна реклама на вашите нови продукти и чудесен начин за връзка с вашите клиенти. Ето няколко съвета как да оптимизирате бизнес страница си.

Управление на профила:

1. Попълнете изцяло профила си, за да си спечелите доверие

2. Прочетете внимателно правилата  на FACEBOOK отнасящи се за бизнес страниците, за да не си навлечете неприятности.

3. Дръжте личните си неща лични – използвайте менюто за настройки. Създайте различни кръгове от абонати, за да можете да изпращате определени промоции на определени клиенти.

4. Качете снимки, свързани с вашия бизнес. Така хората могат да ви видят в действие.

Връзка и споделяне с останалите:

5. Създайте си „vanity URL”, за да могат хората да ви намират лесно. Това е нещо много подобно на персонализиран URL. Например, някои от социалните мрежи предлагат на абонатите си част от vanity URL-а да бъде тяхното собствено име.

6. Добавете този vanity URL към подписа на е-пощата си и всеки друг маркетингов материал (визитни картички, брошури и т.н.), за да могат бъдещите ви клиенти да научат повече за вас.

7. Update-вайте стената си с постове от бизнес ежедневието си. Например: „В момента работим с компания Х по проект У“.

8. Споделяйте полезни статии и линкове на стената си, за да си изградите мрежа от последователи.

9. Комбинирайте FACEBOOK с друга социална мрежа, като например TWITTER. Например, ако някой зададе въпрос в TWITTER, можете да отговорите в детайли в блог пост и да го линкнете към FACEBOOK.

10. Ако отивате в командировка, проверете контактите си за такива, които са в района на бизнес пътуването ви и ги посетете.

11. Проучете перспективните си клиенти преди да се срещнете с тях.

12. Прегледайте контактите на клиентите си, така можете да откриете някоя допълнителна връзка.

13. Рекламирайте стоката си, поствайки отстъпки за специални пакети на стената си.

14. Споделете данни от изследване, което сте направили за вашата фирма или бизнес, за да спечелите доверието на хората.

15. Предложете приятели на вашите контакти – такива, които биха си били взаимно полезни. Така създавате доверие.

16. Купете FACEBOOK реклами, за да таргетирате точната си публика.

17. Прегледайте “Facebook Beacon”- може да ви бъде полезен.

Използвайте мрежата, групите и фен страниците:

18. Създайте група или фен страница за ваш продукт, марка или бизнес. Обикновено групата е по-добрия избор. Преди време, FACEBOOK замени бутона „Become Fan” с “Like”, защото така хората чувстват по-малък натиск.

19. Добавете основна информация към тази страница, като например линкове към страницата на компанията, към информация за абонамент за е-бюлетин, както и към архивите на този бюлетин.

20. Поствайте програмите на всички очаквани събития – уебинари, конференции и други, на които някой от вашата фирма ще присъства.

21. Комуникирайте често с контактите си, не оставяйте неотговорени въпроси, давайте мнения. Всичко това показва, че сте в играта.

22. Присъединете се към мрежи, индустрии или други групи, свързани с вашия бизнес.