Как да увеличите продажбите с Facebook
Една от най-популярните социални мрежи, не само в България, но и в световен мащаб, е Facebook. Милионите потребители, които ежедневно прекарват голяма част от времето си в този социална мрежа се превърнаха в причина бизнесът да се ориентира към създаване на профили, популяризирайки продуктите и услугите, които предлага.
Съществуват два варианта за популяризиране на бизнес във Facebook – чрез създаване на личен профил или фирмена страница. Най-вероятно сте по-добре запознати със собствените Facebook профили. Създаването и поддържането на фирмена страница в социалната мрежа е напълно различно.

Персонален Facebook профил

Поддържането на личен профил, гарантира определен кръг от хора, които ще получават информацията, която публикувате. Харесвайки и споделяйки постовете ви, техните приятели също ще научат за продуктите или услугите, които предлагате.
Добро правило е да обновявате веднъж дневно своя профил с линк към продукт от електронния ви магазин. Може да споделяте линкове към полезни статии от блога, промоционални оферти или потребителски ревюта. Друга идея, с която да ангажирате вниманието на вашите Facebook приятели е да зададете въпрос или публикувате проучване.
Преценете честотата на публикуване във вашия профил, ако веднъж дневно е прекалено често за приятелите ви, започнете да публикувате 2-3 пъти седмично. Тествайте, кой вариант е най-оптимален, като проследите колко посещения получавате на своя интернет магазин от Facebook.
Накрая, не забравяйте да поддържате Facebook профила си и като личен такъв – споделяйте интересни връзки, харесвайте постове, публикувайте снимки. Действайте като всеки друг потребител, това не е бизнес страница, а личен профил. Единствената разлика с останалите потребители, е че периодично ще публикувате информация за новия си бизнес.

Вашата бизнес Facebook страница

Facebook страниците са създадени, за да отговарят на бизнес нуждите на фирмите. Поради тази причина подчертахме, че промотирането на електронния магазин през личния профил трябва да е минимално.

Facebook страница

При Facebook страницата, само хората, които са я харесали, получават информация за новите постове. Тези хора са дали разрешение да рекламирате пред тях, продуктите, които предлагате. Това е ключов момент за съвременния онлайн маркетинг. Позволението на ограничен кръг от потребители да получават рекламни съобщения от вас, е много по-ефективно от изпращането на спам съобщения да голям брой потребители.
Промотирането на електронния магазин във Facebook страницата се осъществява по същия начин, както през личния профил – с постове и линкове към продукти, PR статии и истории за вашия бизнес. Добра практика е периодично да публикувате и информация,  която не е пряко  свързана с поръчването на някой от предлаганите от вас продукти. Например тенденции и новини в индустрията, интересни анкети и проучвания. Въпреки, че тези публикации няма да ви донесат пряка печалба, те ще засилят връзката между вашата марка и хората, които са харесали Facebook страницата ви.

Не прекалявайте с промотирането на продукти – публикувайте по 2-3 поста дневно. Отговаряйте на коментарите и поддържайте възникналите разговори.
Най-вероятно част от Facebook приятелите ви, ще бъдат и фенове на бизнес страницата ви, затова не публикувайте в един и същ ден една и съща информация в личния профил и във Facebook страницата.
Първоначално е възможно вашата Facebook страница да не е толкова ефективна, колкото личния профил. Въпреки това е важно да продължите да я поддържате. След време усилията ви ще бъдат възнаградени.

Как да привлечете фенове на Facebook страницата ви

1.Направете списък с имената и имейлите на роднини и приятели. През своята Facebook страница им изпратете съобщение.
2.Изпратете на всеки човек персонализиран имейл или Facebook съобщение. Не ги карайте да купуват ваш продукт, просто ги помолете за обратна връзка. Дори може да им предложите да напишат атестат.
3. Няколко дни по-късно ги помолете да харесат вашата Facebook страница. Препоръчваме ви да отделите малко време и да напишете персонално писмо до всеки.
Тази първоначална маркетингова кампания ще даде успешен първоначален старт на вашия електронен магазин. Не след дълго броят на продажбите ще се увеличи.