Е-бюлетините могат да бъдат много ефективен маркетнгов инструмент. Той позволява на фирмите да поддържат връзка със своите клиенти, както и да „образоват” в своя бизнес онези бъдещи клиенти, които не са все още готови да купуват. Освен това, е-бюлетинът е по-евтин от печатната реклама. Ето няколко съвета за това как вашия бюлетин да привлече вниманието и да задържи клиентите ви.

Вземете разрешение (Opt-in):

Първото и основно правило при създаването на е-бюлетин е да съберете е-мейл адреси на евентуалните ви клиенти, които са ви дадени доброволно, с което ви е дадено разрешене (opt-in) да им изпращате вашия бюлетин. Кои са начините да направите това?

1. Рекламирайте е-бюлетина на всяка страница от сайта си и на всеки customer support имейл.

2. Използвайте платена търсачка, която да ви доведе бъдещи клиенти до sign-up страницата на бюлетина.

3. На всички изложения, панаири или срещи подканвайте хората да се абонират за него.

4. Използвайте facebооk страницата си, за да събирате информация за онези, които биха искали да се абонират.

5. Намерете е-бюлетини на трети фирми, които таргетират вашите клиенти и вижте как можете да работите с тях така, че техните клиенти да се абонират и за вашия бюлетин.

6. Дайте им нещо в замяна. За всеки абонат нека има отстъпка.

7. Бъдете много внимателни с наемните списъци с е-мейли. Не си струва да попаднете в черния списък на потенциалните си клиентите, само защото сте закупили списък със стари адреси или със спам-трапове.

Съдържание:

1. Пишете новини, които са  интересни за вашите читатели. Освен ако нямате някой супер нов продукт, който искате да анонсирате, клиентите ви ще натиснат DEL по-бързо, от колкото можете да си представите. От друга страна, ако пишете индустриални новини или статистики-модели на покупка, нива на складове, работна сила и т.н., вероятно ще предизвикате интерес.

2. Предлагайте полезни съвети. Бизнес читателите обикновено са привлечени от статии от типа „Как да …”, като считат по default, че ще прочетат нещо, което ще им е от полза. (Нали именно затова и вие започнахте да четете тази статия?)

3. Показвайте различни “success-stories”. Историите, които показват как различни компании решават релани проблеми са винаги интересни. Опитайте се да оставите вашите клиенти да промотират бизнеса ви, вместо това  да правите вие.

4. Нека гласът ви да се чува! Изразявайте мнението си относно някаква индустриална тема, предизвикваща интерес, подобно на това, което правят блогърите. Още по-успешно ще е, ако ваша фирма има блог.

5. Направете го забавен. Бизнесът е нещо сериозно, но това не означава, че хуморът трябва да липсва. Включете карикатура, или линк към странен (но не обиден) сайт, интересен „цитат на деня” или нещо друго забавно и извън темата.

Форматиране и технически съвети

1. С малко думи, много неща.  Използвайте заглавия или извадки, които препращат към други, по-дълги статии във вашия уеб-сайт или блог. Това позволява на читателите да хвърлят око на цялото съдържание на е-бюлетина и да изберат тези статии, които ги интересуват.

2. Предоставяйте HTML и чисти текстови версии. Повечето имейл услуги автоматично ви позволяват да го нагласите. Някой читатели предпочитат по-добре изглеждащия HTML вид, докато други няма да могат да го видят, поради наличие на firewalls и филтри.

3. Предоставяйте RSS feeds

4. Използвайте професионални и отнасящи се до темата заглавия. Колкото по-интересни, толкова по-добре. „Това е е-бюлетинът на комапния Х”- е точно, но скучно заглавие. От друга страна, заглавия, в които са включени следните фрази: „Как да…”; „10 признака, които показват, че е време за…”; „Тайната на …”; „10 успешни…”, „_____ предизвикателства”; „Съвет за…”; „Тенденции в…”; „Грешки, които трябва да избягваме..”; „______ разкрито!”; „ За какво да внимаваме, когато…” ; „ Най-добри тактики …”; са ефективни и грабват вниманието на читателя. Ако можете да включите и името на получателя в subject line-а още по добре.

5. Дайте на е-бюлетина си един собственик. Нека да имате един човек, които  да се грижи за форматирането, тона и доставката му, дори да имате повече писатели.

6. Използвайте hosted email service. Освен ако нямате IT отдел с много свободно време (представяте ли си ??), не е лошо да оставите дребните детайли на професионалистите.